Разликата е една - обслужването след като платите застрахователната премия. След като застрахователния договор е сключен и парите платени, клиентът трябва да знае, че застрахователната компания е от другата страна на този договор.
Застрахователни брокер съгласно Кодекса за застраховане е призван да защити интересите на клиентите си. Те трябва да получат адекватни съвети при избор на застраховател и застрахователно покритие. Да получат навременна помощ при възникване на щета и при ликвидиране на последствията от нея.
Застрахователния агент е служител на застрахователната компания на граждански договор, той действа от нейно име и защитава нейните интереси
Към всяка фирма се подхожда индивидуално с цел да сме максимално полезни за Вас. Подготвят се оферти от няколко застрахователни компании, определят се конкретин потребности на клиента и в много случаи се договарят специални покрития.
Автокаското е застраховка, която покрива застрахователни събития от различно естество: Пожар, Природни бедствия, ПТП, Кражба на части и Грабеж на цялото МПС и др. повече (подробно в подстраница „Автомобили” – „Каско”);
Гражданската отговорност е вид застраховка, която е задължителна по закон. Тя покрива отговорността на водача, която той носи, когато управлява МПС на територията на Република България и ЕС. повече (подробно в подстраница „Автомобили” – „Гражданска отговорност”)
Значение има при определяне на цената на Автокаско. При сключване в една и съща застрахователна компания на Автокаско ГО се предлагат различни отстъпки.
Не. Застраховка „Гражданска отговорност” на автомобилистите покрива само отговорността на Застрахования за причинените от него на трети лица вреди, вследствие притежаването и/или използването на моторното превозно средство.
В случай, че притежаваното от Вас МПС е увредено на паркинг или от неизвестен извършител е необходимо да се обърнете към Вашия Застраховател по застраховка „Каско на МПС”, а ако автомобилът Ви не е застрахован по тази застраховка да възстановите уврежданията за Ваша сметка.
Ако пътувате с МПС задължителни са:
При възникване на щета по застраховка „Автокаско” трябва да ни уведомите, за да Ви съдействаме за завеждането й и оформяне на клиентско досие. Ние се ангажираме да Ви съдействаме в подаването на необходимите документи и за придвижване на нужните документи до експертите на съответната застрахователна компания, както и да информира на всеки етап от развитието на случая.
При настъпване на застрахователно събитие по „Каско” на МПС, Застрахованият е длъжен:
За щети на МПС в чужбина Застрахованият е длъжен да уведоми Застрахователя на посочения в полицата телефон, да следва получените указания за конкретния случай, да подаде писмено уведомление на Застрахователя и да представи изисканите документи.
Завеждането на щета се извършва от водача, вписан в протокола за ПТП, а обезщетението се изплаща единствено на собственика или надлежно упълномощен от него представител. В случай, че автомобилът е закупен на лизинг, за изплащане на обезщетение е необходимо да имате пълномощно.
При ПТП, документирано само с двустранен констативен протокол:
При кражба или грабеж на МПС:
Снабдете се с документ от съответната служба.
№ |
Застрахователно събитие |
Компетентни органи |
1 |
Пожар |
Служебна бележка от Пожарната |
2 |
Природни бедствия |
Писмо от ХМС - Изключение се прави за масови щети, причинени от природни бедствия, за които е известено публично в: пресата, телевизията, радиото и т.н. |
3 |
Земетресение |
Служебна бележка от института по Геофизика на БАН Изключение се прави за масови щети, причинени от природни бедствия, за които е известено публично в: пресата, телевизията, радиото и т.н. |
4 |
Кражба чрез взлом и/или грабеж, противозаконно отнемане |
Служебна бележка от полицията. - Кражбата е извършена с взлом - чрез разрушаване, повреждане или подкопаване на прегради, здраво направени за защита на лица или имот (чл. 195 т.З от НК). - При грабеж - ако бъде доказано, че Застрахованият или наети от него лица са били жертва на нападение и насилие, като за това са употребени сила или заплашване, установено от оторизираните власти (чл. 198 от НК). - Противозаконно отнемане
|
5 |
Умишлени действия на трети лица |
Служебна бележка от полицията. |
Настъпване на застрахователно събитие по застраховка "Обща гражданска отговорност" е всяко причиняване на вреди на трето лице. Застрахованият е длъжен да уведоми за това Застрахователя в подходящ срок, но не по-късно от 7 дни. Уведомяването се осъществява с подаване на Заявление (по образец на компанията) или с молба в свободен текст в 2 екземпляра.
При настъпване на застрахователно събитие Асистиращата компания трябва да бъде уведомена до 48 (четиридесет и осем) часа на дежурния телефон, указан в полицата. Асистиращата компания насочва към лечебно заведение или организира домашно посещение на лекар. В този случай не заплащате за оказаната Ви помощ.
В случай, че Асистиращата компания не е уведомена в указания срок или е уведомена, но не сте посетил лечебното заведение посочено от нея, трябва сам да заплатите разходите за оказаната Ви спешна помощ и да предявите претенция пред застрахователя.
При настъпване на застрахователно събитие при действаща имуществена застраховка е необходимо да ни уведомите в 24-часов срок от констатиране на щетите/настъпване на събитието/. Ние се ангажираме за придвижването на нужните документи до експертите на съответната застрахователна компания, както и да информираме на всеки етап от развитието на случая.
В случай на застрахователно събитие, застрахованият трябва да уведоми съответните компетентни органи, не по-късно от три дни.
В случай на кражба чрез взлом или грабеж и умишлени действия на трети лица, застрахованият трябва да уведоми съответното РПУ, застрахователния брокер незабавно, не по-късно от 24 часа. Уведомлението за настъпило застрахователно събитие може да бъде подадено по телефон, факс, е-mail, като това не освобождава застрахованото лице от представяне на попълнена стандартната бланка по образец. В уведомлението за щета, застрахованото лице задължително трябва да предостави актуален телефонен номер и адрес за кореспонденция, както и актуална банкова сметка (на собственик/ци по нотариален акт, наследник/ци или упълномощено/и лице/а).
Снабдете се с документ от съответната служба.
№ |
Застрахователно събитие |
Компетентни органи |
1 |
Пожар |
Служебна бележка от Пожарната |
2 |
Природни бедствия |
Писмо от ХМС - Изключение се прави за масови щети, причинени от природни бедствия, за които е известено публично в: пресата, телевизията, радиото и т.н. |
3 |
Земетресение |
Служебна бележка от института по Геофизика на БАН Изключение се прави за масови щети, причинени от природни бедствия, за които е известено публично в: пресата, телевизията, радиото и т.н. |
4 |
Кражба чрез взлом и/или грабеж, противозаконно отнемане |
Служебна бележка от полицията. - Кражбата е извършена с взлом - чрез разрушаване, повреждане или подкопаване на прегради, здраво направени за защита на лица или имот (чл. 195 т.З от НК). - При грабеж - ако бъде доказано, че Застрахованият или наети от него лица са били жертва на нападение и насилие, като за това са употребени сила или заплашване, установено от оторизираните власти (чл. 198 от НК). - Противозаконно отнемане
|
5 |
Умишлени действия на трети лица |
Служебна бележка от полицията. |
Настъпване на застрахователно събитие по застраховка "Обща гражданска отговорност" е всяко причиняване на вреди на трето лице. При получаване на писмено или устно уведомление за намерението на някое лице да предяви иск срещу Вас трябва да уведомите писмено (в офис на застрахователя, с писмо по пощата, по факс, електронна поща) застрахователя за това в срок от 7 дни след узнаването. Уведомяването се осъществява с подаване на Заявление (по образец на компанията) или с молба в свободен текст в 2 екземпляра.
При настъпване на застрахователно събитие Застрахованият е длъжен писмено да уведоми Застрахователя в 5 – дневен (петдневен) срок от настъпване на събитието, като посочи датата на настъпване и вида на събитието;
Комисия, съставена от представител на Застрахователната компания и представител на застрахования. При сериозни щети към работната група се присъединява и научен работник за извършване на експертна оценка при изчисляване на обезщетението.
Ако Застрахованият не е съгласен с оценката, може да поиска извършване на втора оценка при условие, че увредените култури се запазят в същото състояние, в което са били при първия оглед, или се оставят представителни пробни парцели. Искане за втора оценка се прави писмено не по-късно от 7 дни след като на Застрахования стане известна първата оценка. При втората оценка Застрахованият може да ползва вещо лице за своя сметка. Когато има различие между двете оценки и не се стигне до споразумение, двете страни посочват трето вещо лице - арбитър, разноските за който се поделят. Неговото заключение е окончателно за доброволното уреждане на спора
Комисията, извършваща огледа, е компетентна и устно дава съвети за предприемане на мерки ограничаващи действието на застрахователното събитие, а при сериозни увреждания се търсят консултации от научни институти в присъствие на техни специалисти при извършване на допълнителните огледи.
Земеделски култури: - при пожар - до 2 часа от констатирането му по факс или телефон на агенцията и в срок до 24 часа - писмено по факс, имейл или по пощата. - за всички останали събития срокът за уведомяване е 3 дни - писмено по факс, имейл или по пощата.
Животни: - за събитието се уведомява агенцията по телефон, факс или имейл, и лицензирания за района ветеринарен лекар лично или по телефон в срок до 24 часа.
Трябва да се предприемат всички необходими и целесъобразни мерки за намаляване и/или ограничаване на щетите, спасяване и запазване на застрахованото имущество. Незабавно се уведомяват писмено съответните държавни компетентните органи както и Аварийният комисар посочен в полицата. Особено важно е да се предостави увредената стока за оглед във вида, в който е пристигнала с камион или в контейнер.
За осигуряване на регресни права на застрахователя е необходимо да се отбележат уврежданията на стоката в товарителницата на сух транспорт (CMR), в присъствието на представител на превозвача или да се отправи писмен протест до капитана на кораба при увреждания на товари, превозвани по море.
Не по-късно от 24 часа от узнаване за настъпило застрахователно събитие, Застрахованият е длъжен писмено по факс или е-mail да уведоми своя брокер и/или Застраховател за съответното застрахователно събитие, както и за мястото където то е настъпило. Завеждането на щета става като към уведомлението се приложи и застрахователната полица.
Право да заведе щета има всяка заинтересована страна в конкретната търговска сделка (получател, изпращач, спедитор и др.).
Да, от независимо вещо лице авариен комисар, който е изписан на застрахователната полица. Получателят на товара е длъжен да извика посочения в полицата авариен комисар в момента на получаването на товара при съмнения за евентуална щета.
За да бъде изплатена щета, към уведомлението трябва да бъдат приложени следните документи: